Älgjakt

Varning för starka bilder!!!
 
Idag har jag fått min beskärda del av älgjakten för i år de är så underbart och spännande (när de väl händer något) att sitta i skogen och bara lyssna på allt som låter och inte låter.
Dagen bestog av lite spänning till en början efter drygt en timme så började de att knaka till lite i skogen och de kom en tjur, en ko och en kalv. Men självklart så gick dom smarta djuren bakom oss och ner till passgrannen och där small de på tjuren. Sen hände de inte mycket kring oss men de blev iaf en tjur och 2 kalvar i slutet av dagen.
Så jag roade mig med kameran resterande av dagen.
Pappa fick hjälpa till lite med tjuren och sen hade en av kalvarna de sköt gått å lagt sig i en myr där de va som messt vatten och där tyckte han att han låg bra. så vi fick oss en liten promenad pappa å jag igenom 2 myrar å sen fick gubbarna dra klaven så att trakton kunde hämta den. Kan ju säga att de e inte lätt att dra, gubbarna va lite trötta när vi kom fram så trakton kunde hämta den och svettiga för den delen. Blev väl lite varmare jag med för jag fick bära jackor åt dom och sen att gå i en myr va inte bara de hellet.
 
Nu tänkte jag lägga upp några bilder från dagen och jag vill varna för starka bilder så ni som är känsliga behöver ju inte titta.
 
 
 
 
Fick då se en tjäder tupp de va någ de största levande djur jag fick se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du hade ett namn va?:
Kom ihåg mig?

E-postadress kanske?: (publiceras ej)

Hade du en blogg?:

Det är alltid lika trevligt med komentarer:):

Trackback
RSS 2.0