Kullamust!

Jag hade tänkt att provsmaka dessa 3 sorter själv, men tur nog så kom en kompis över och hjälpte mig med de. Så detta är vad Therése och jag tyckte om Kullamusten.
 
 
Äppelsort :
Belle de boskoop
Enligt beskrivning:
Mycket fruktig smak med tydlig karaktär av röda äpplen
Med inslag av havre, vanlij och apelsin.
 
Våran beskrivning:
Tydlig smak av rött äpple, söt men med en torr eftersmak, frisk.
Ingen tydlig ton av varken havre, vanilj eller apelsin.
 
Doft:
Kraftig doft av rött äpple
 
Betyg:
Therése 3/5   Elena 2/5
 
 
 
Äppelsort:
Mutsu
 
Enligt beskrivning:
Fruktig syrlig smak med tydlig karaktär av grönt äpple,
påtaglig arom och en viss blommighet.
 
Våran beskrivning:
Mycket söt med smak av grönt äpple,
Syrlig eftersmak och mycket mild, lite blaskig.
 
Doft:
Väldigt svagt av äpple.
 
Betyg:
Therése 2/5  Elena 3/5
 
 
 
Äppelsort:
Cox orange
 
Enligt beskrivning:
Fruktig smak med tydlig karaktär av gula äpplen,
inslag av honung och päron.
 
Våran beskrivning:
Fyllig smak av gult äpple med en svag ton av päron,
torr i eftersmaken.
 
Doft:
Höstigt äpple
 
Betyg:
Therése 4/5   Elena 4/5
 
 

Alla var goda men
Enligt oss var den sista bäst, den kändes som om man kunde gjort den själv, den var dock torrast av alla 3. Tycker man att den va lite häftig i smaken kan man alltid blanda ut den med en gnutta vatten men inte för mycket då den möjligtvis kan bli lite blaskig.
Den är absolut värd att testas och självklart är den alkoholfri så skulle man vilja köpa den så står den på den alkoholfria avdelningen på systemet.
 
Dags att sova och fundera på vad jag ska testa nästa gång. Skriv gärna förslag så får vi se om jag nappar. ett tipps är de drickbart så ska det vara 0,0% alkohol i då jag ammar. inte ens 0,5% får de vara i.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du hade ett namn va?:
Kom ihåg mig?

E-postadress kanske?: (publiceras ej)

Hade du en blogg?:

Det är alltid lika trevligt med komentarer:):

Trackback
RSS 2.0