Dora stajl!

Ni som har mig på Fb och Instagram har redan sett ett antal bilder på johanna som är ute och cyklar, men jag berättar ändå för er som inte vet vem Dora är.
Det är först och främst ett barnprogram som handlar om en tjej som är ett dataspel och hon och hennes ap kompis som gör en massa uppdrag med hjälp av en karta, dom går alltid till 2 olika platser innan de kommer fram till den 3dje och sista platsen. På vägen gör de lite olika saker som att räkna på svenska och engelska, prata på engelska och svenska, lär ut färg och form, osv
Men Johanna älskar i alla fall de programmet och har lärt sig jätte mycket av de. 
Jag fick iaf för mig att vi skulle ta oss en promenad så att Alina fick sova, Men vi hade ingen vagnsdel till johanna och hon orkar ju inte gå så långt. Då fick de bli cykeln, Det är en balanscykel så hon lär sig balans innan hon får en annan. Men för att hon inte ska tröttna så var jag tvungen att hitta på något roligt, då fick de bli en karta (som i dora) först skulle vi till en postlåda för att posta brev. Sen skulle vi till Ica och sen hem.
Självklart så fick jag ju måla en och det var uppskattat.
 
 
 Eftersom att det var första gången hon cyklade så långt så får man ju åka lite vagn trotts att man inte har en vagnsdel som hon kan sitta i så gick det ju att lösa. Det är en bra vagn man har som får plats med mycket.
Sen när man kommer hem och till slutet så måste man ju få en skatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du hade ett namn va?:
Kom ihåg mig?

E-postadress kanske?: (publiceras ej)

Hade du en blogg?:

Det är alltid lika trevligt med komentarer:):

Trackback
RSS 2.0