Älg jakt! + Starka bilder!!!!

Hej vill först och främst VARNA för att de kan förekomma STARKA bilder i detta inlägg så om du inte tycker om döda djur så bör du INTE kolla vidare!!!! Och nu kan ni inte säga att jag Inte har varnat er.

Ja då åter går jag till de jag skulle berätta!
Ja som jag sa i förra inlägget så har jag varit med på jakt.
Fick följa med pappsen ut och jaga lite.
Dagen börjar med att klockan ringer 5:15 (ligger dock och drar mig i 30 min men ändå)
Så jag går upp och gör mig i ordning och klär på mig en massa kläder.
Men de jag hade på mig var ett vanligt underställ sen över de ett flis underställ och båda är tröja och byxa sen ovanpå de mjukis byxor och en tjock tröja. Sen en mössa halsduk och inte nog med de en tjock jacka och ett par täckbyxor så jag hade en full mundering på mig. Men eftersom att vi satt still i ca 6 timmar så frös jag ändå!
Men men det är härligt att sitta i skogen och bara lyssna på radion och höra vad de andra säger.
Vi fick ett jätte bra pass men inte kom det någon älg för de!!
Dom har troligt vis sprungit runt oss.
Men 2 andra fick skjuta så det blev en älg ko och sedan en älg kalv.
Om man tittar noga på denna bild så ser de ut som om det sitter en tomte vid trädet med en röd luva vitt skägg och en röd näsa!
Älg kon
Och här kommer traktorn med älg kalven
Och så avslutar jag dagen med en bild på papps:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du hade ett namn va?:
Kom ihåg mig?

E-postadress kanske?: (publiceras ej)

Hade du en blogg?:

Det är alltid lika trevligt med komentarer:):

Trackback
RSS 2.0