Bok tips

Hej nu ska jag göra något ovanligt!

Jag ska recensera en bok.

Detta är ju en foto blogg men jag har ju inte lagt upp några bilder på att tag så ni som följer min blogg lä va rätt trötta på mig som lovar att jag ska lägga upp en massa men gör de inte.

Men nu till boken:

Den heter när ingen annan ser och är en sann berättelse.

Det handlar om en pojke som blir sexuellt utnyttjad av sig far men han far lurar i han att alla gör så och att det är kärlek så från ca 6 års ålder tills han var runt 14 om jag inte missminner mig så tror han att det är normalt att man gör så i alla familjer men att det inte är något man pratar högt om.

Men man får följa denna kille genom livet och hur han handskas med alla tankar som far runt i huvudet på honom han tar bla droger och försörjer sig genom att sälja osv.

Det är en hemsk bok men jag tycker att man kan läsa den om man tycker om sanna berättelser.

Jag är ingen person som tycker om att läsa böcker det är faktiskt bland de värsta som finns men de roliga är att när jag fastnar för en bok och de brukar oftast vara omslaget jag fastnar för innan jag läser på baksidan och så var fallet med denna bok. Sen hjälpte de nog att det var en pocket jag gillar inte att läsa böcker som inte är de nämligen.

Ja men jag rekommenderar iaf denna bok super bra men ändå inte. Men ni kanske fattar var jag menar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du hade ett namn va?:
Kom ihåg mig?

E-postadress kanske?: (publiceras ej)

Hade du en blogg?:

Det är alltid lika trevligt med komentarer:):

Trackback
RSS 2.0