Älgjakt

Ja idag har jag varit ledig men jag har inte kunnat uppdatera för de.
Har nämligen (som överskriften lyder) Varit med far min och jagat älg!
Fick dock inte se nå älg men jag fick höra att inte alls långt från oss så sprang det 1 ko (Älg brudar heter så:P)
Och 2 tjurar (så heter grabbarna:P för er som inte viste de)

Var det någon som inte viste de??

Ja men dom fick de inte skjuta dom för att dom skulle bara skjuta kalv (ungarnas namn:P) 4 st skulle de få skjuta till
Men ingen fick skjuta något idag.
Det var ju lite tråkigt fick inte vara med och dra och så vidare.
Jag som ALLTID har kameran med mig annars skulle värkligen ha kunnat ta med den idag
Kunde ha fått så mycket fina kort eftersom att det var så pass lugn så kunde jag ha rört mig lite i alla fall i närheten där vi satt.
De enda som kom i närheten av oss var en av hundarna som sparang runt och letade spår och det var i slutet av dagen. Han var helt slut å pappa och jag hade inge vatten och ge han.
Men som tur va så 20 min efter att hunden hade varit vid oss blåste de av!!

Ha de fint blir nog att fota lite i morgon om det blir som planerat!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du hade ett namn va?:
Kom ihåg mig?

E-postadress kanske?: (publiceras ej)

Hade du en blogg?:

Det är alltid lika trevligt med komentarer:):

Trackback
RSS 2.0