Namsdag

Idag har Desideria och Desiree namsdag. När jag var liten så skickade alltid min gammlemormor ett namsdags kort till mig när Desideria hade namsdag. Jag heter inte de men både jag och min gammelmormor heter/hette Deran och det är en förkortning av Desideria. Jag har igentligen ingen namsdag så det var derför jag fick ett namsdags kort då:)
Jag får väl tacka min gammel mormor för de. Hon finns dock inte i livet nu och jag kommer faktist inte ihåg henne. Men hon var säkert jätte snäll. Så Grattis gammel mormor Deran på namsdagen.

Just nu i Vårt avlånga land så finna det 2 stycken som heter Deran en som har det som tilltals namn och en som har det som andra namn Jag är den som har det som andra namn. Men de kanske ni förstod.
Så grattis till mig själv med:D



Ha en bra kväll// Elena

Kommentarer
Postat av: Jeanette

ja du det var dåligt av den som satt namnet på dej att inte gratta dej men det står i almenackan om din namnsdag men ack nej jag glömmde, så förlåt o grattiskramar i efterskott mamma älskar dej.

2009-05-24 @ 08:52:12
Postat av: Sisse

om du hade fått till vattnet lite bättre, så hade det varit en kanon bild :) men häftigt vattenfall :D



ha en fin kväll!

2009-05-27 @ 22:27:01
URL: http://henriksdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du hade ett namn va?:
Kom ihåg mig?

E-postadress kanske?: (publiceras ej)

Hade du en blogg?:

Det är alltid lika trevligt med komentarer:):

Trackback
RSS 2.0