Fredag

Vad för ska rubriker vara så svåra att komma på. Men det är ju fredag så det passar väl. Ja ja:)

Ja jobbade ju 12-19 idag och när jag kom ner till bageriet så har vi en jätte lite praktikant där han var fasen till bröstkorgen på mig och jag är inte lång. Men han skulle gå hem vid 2 så jag tänkte att de går fort. Jag försökta att hålla honom syselsatt men eftersom han gick typ i 5: an eller 6: an så fick han inte hålla på med några maskiner.
Men han fick hjälpa mig att göra kladd kaka och dom ska väga 650g styck och den våg som jag hade den väger endast kilo och bara jämna nummer så det blir tyo 0,66kg och då går det ju inte att väga exakt men men näsa inpå. Och nu tillbaka till den hära praktikanten han fick en våg där man kunde väga exakt den vågen vägde altså gram. Och det är jätte bra att väga så när som det bara går. Men han skulle väga exakt så om det råkade bli 655g så var han bara tvungen att ta bort de där 5gramen och jag sa åt han minst 10 gånger att han inte behövde göra de men då sa han bara jo de ska jag det är bara så.
Ja så det var väl inte så mycket mer att säga om de.
Sen när de kom till städningen där han hade slafsat på halva bordet så ställde han sig och sprutade vatten på all disk så att det blev vatten överallt. Jag och chefen sa år honom att det inte fick komma något på golvet. Jag skojar nog inte om jag säger att helften av vad han skulle ha sprutat på disken sprutade han på golvet med flit.
Ja när jag väl hade fått bort han där ifrån så slällde ha sog och grävde runt i en bunke där vi hade mjöl.
Den första tanke som dök upp i mitt huvud var. "Hoppas inte att jag var så där jobbig när jag var i den åldern"
Sist men inte minst så var han så uppkäftig. Han svor inte och så men han käftade emot när vi sa något och hann ville inte göra något allt var så tråkigt. De enda som va kul var nog att stå och gräva i mjöl och spruta vatten på golvet.
SUCK!!!! säger jag bara. Till slut så fick han gå hem skönt de.

Ja jag tog lunsch  vid 15 ca vid 15:40 eller något liknande så ringer de nerifrån bageriet och säger att vi måste plocka ur våran frys för den har fryst igen helt och frys fläckten ville inte snurra för 5 öre.
När jag väl kom ner så behövde vi inte tömma den vi behövde bara ta ut lite saker som vi kunde ställa i kylen för de va ändå inte riktigt fryst för det hade bara varit -9,7 när det slulle vara -21 grader och det var skönt de att vi inte behövde plocka ur hela frysen. Jag kan medela att det finns bröd för 7-9 dagar där inne och det är en hel del.

Ja eftersom jag bara hade haft 40 min rast så var jag tvunfen att ta mina sista minuter jag hade 1,15/h rast så vid halv 6 gick den sista hem om man inte räknar med mig som gick hem vid 7. Vid 6 då hade jag städat klart och jag kunde ta mina sista minuters rast. när jag kom ner så bakade jag av lite baguetter och kollade så att jag hade städat allt. När baguetterna väl var klara så var det bara att slänga ut dem i skåpet och gå hem.
Efter att jag slutat så handlade jag lite och efter de åkte jag hem och så gjorde jag och älsklingen lite mat och nu kollar älsklingen på hocky och jag ligger i sengen med datorn i knät och funderar på om jag ska duscha och hänga lite tvätt.
Ska jobba i helgen så det blir nog sengen efter duschen.


Men hoppas att ni har haft en bra dag och får en fortsatt trevlig helg.
MVH// Elena

Bjuder på en blid från helgen:




På fotot Siljan
Taget med Nikon D50
Objektiv Nikon 18-55

Kommentarer
Postat av: Åsa

vilken fin bild!

2009-05-12 @ 09:01:20
URL: http://www.busandebarn.se.
Postat av: Åsa

den vill jag ha som tavla!! tips på present till mig när jag fyller år hihi* eller kanske som väggtapet! :D

2009-05-12 @ 09:02:17
URL: http://www.busandebarn.se.
Postat av: Erickah

Fint kort..! Alldeles rogivande.. :)

2009-05-16 @ 15:50:55
URL: http://tjejsnacket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Du hade ett namn va?:
Kom ihåg mig?

E-postadress kanske?: (publiceras ej)

Hade du en blogg?:

Det är alltid lika trevligt med komentarer:):

Trackback
RSS 2.0