Höljes!!!

JA jag kan väl berätta lite om hur vi har haft de i höljes
Jag åkte dit för övrigt med Min älskling, Lillasyster Ida, Lillasysters kille Robin, Mor, Far, Lillebror tobbe, Kusin sandra och Putte, farbror Jörgen och Ewa.
Vi åkte i söndags tidigat på morgonen från Borlänge runt 7 tror jag att det var men vi kom inte iväg förns vid 11 syrran och hennes kille var lite sega.
Vi kom väl fram vid 14 tiden och så började vi att sätta upp förtältet i 40 grader det var riktigt jobbigt. Kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde efter. Men vi lagade väl lite mat och badade och solade lite.
Mor och far och lillebror kom på Måndagen. Ja vi åt väl solade och badade och handlade lite. och det var väl de vi gjorde fram till onsdag då ett par från Kil kom Jonas, Tobias och hans 2 barn. Samt Danne och stisse med fler.
Då blev det väl lite fest.
På torsdagen var det lika varmt och det blev mer bad samt lite Press race(stavning) ja kikar ni på bilderna jag la in i tidigare inlägg så ser ni bland annar Per Eklund med hans bil och Kenny Bräck.
Sen blev det fest igen på kvällningen efter maten.
På fredagen började tävlingarna vid 16 tiden och självklart satt man och tittade det var inte de stora klasserna utan det var suport race. Så på kvällen blev det fest igen.
På lördagen så började tävlingarna vid 11 tiden och självklart var jag uppe med tuppen. Men jag mådde inte så bra och det var inte för att jag hade festat utan det var bara för att jag hade/har ett skavsår mellan tåna har haf flipp flopp på mig så jag gick till röda korset för att göra rent de och plåstra om de det var nämligen infektirat så att jag inte kunde gå på hela foten det var inte så trevligt. Så när jag kom dit och de började att tvätta såret så blev jag aldeless illamående och yr (jag är väldigt känslig mot sår och blod sov)
Så jag sa att jag var känslig och att jag kunde svimma av sår osv.
Så jag sa att jag började att må illa och att jag blev yr så jag satt mig och hade huvudet så långt ner jag bara kunde och så känner jag att hörseln börjar att försvinna och så plötsligt hör jag att " Kom (Något namn) vi lägger henne ner hämta en filt" sen så är det någon som klappar mig på kinden och frågar om jag vet vad som har hänt. Och de viste jag ju eftersom att jag förklarade att jag kunde göra de så. Men som tur va så hade de gjort rent såret och jag fick lägga mig på en seng och vila lite med en blöt handuk i pannan och när jag har legat och vilat lite så ringer Mamma och frågar hur långt jag har kommit för de andra hade tydligen gott till husvagnen ätit. Dom på röda korset sa att jag inte skulle behöva gå hem i den varma solen så dock skjutsade mig till husvagenen de tyckte jag var väldigt snällt så jag åt och satt i husvagenen ett tag med min lilla syster och lillebror och efter en timme eller 2 så fick vi skjuts ner till banan.
Ja tävlingarna slutade den dagen vid ja vad var hon 18 eller nå sen belv de hem och äta lite och sen efter de så var det dans på start plattan. Jag har inte dansat på ett år. Men skillsen sitter kvar. blev uppbjuden och de gick bra trotts mitt skavsår men den dagen blev de inge festande för jag mådde inte så bra.
Söndagen så började uppvärmningen vid 8:45 Jag kom dit strax efter för det gjorde lite ont i min fot. Men jag satt där hela dagen och kollade på alla finaler riktigt bra och spännande sen bar det va hem till husvagnen och plocka ihop förtältet innan regnet kom så att det blev tort i alla fall sen ca 2 timmar efter att finalerna var klara så gick det att åka där ifrån när 25 500 personer ska från ett sådant litet ställe som höljes så blir det kö.
Men vi kom hem rint 00:15 på natten och det var skönt att sova i en seng.
Vi somande runt halv 2 kanske och så vaknade vi vid 12 på dan skönt att sova ut. Vi satte igång att städa husvagenen och så lämnade vi tillbaka den och sen när vi väl kom hem så var det bara att sätta igång att tvätta. så jag har just hängt den sista maskinen.

Oj oj nu blev det ett långt inlägg. Då lä jag bjuda på en bild som jag tog i höljes.


ha en bra Kväll ska väl krypa ner nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du hade ett namn va?:
Kom ihåg mig?

E-postadress kanske?: (publiceras ej)

Hade du en blogg?:

Det är alltid lika trevligt med komentarer:):

Trackback
RSS 2.0